Metapolitik od příjmení ● účelový nacionalismus ● školní realita Cikánů ● chystaná cikánská statistika
Nezačnu žárlením na fakt, že zatímco
jeden web má takovou čtenost, blog Václava Klause ml. má makovou.
Ani nepřipojím posměšek, že příjmení ozdobené poněkud
neakademickou koncovkou má u toho zásadní význam. Názory SYNA
jsou pak díky svému umístění v otevírácích Seznamu.cz široce
viditelné. Občas se s nimi seznámím také, podobně jako jindy
tankuji u petrolejářských korporací.
Nepopírám, že z cca 10 přečtených
esejí Klause ml. mi drobná část přišla blízká. Blízká,
nikoliv uhrančivá. S jeho dalšími minimálně 50 pojednáními
jsem byl seznámen sekundárně a v mém úsudku poměr jakž takž
podobný. Ostatně cosi podobného by platilo i na výroky Klause st.
Byť zásadní kámen úrazu je v nezbytnosti dodání roku 2015. Pro
mnoho lidí z našich kruhů je nyní Klausi uchvácena a na minulost
nehledí.
Jednou z charakteristik mínění davu je
tendence přijímat názory od toho, kdo nás čímkoliv okouzlil už
dříve. A to neplatí jen pro politiku. Totožný úkaz najdete při
frenetických oslavách zpěvákových novinek, automatické nadšení
z filmů s oblíbeným hercem, baletu u baletek apod.
Ačkoliv Klaus ml. měl v uplynulých 365
dnech fázi orientace na tradiční společenské hodnoty, nyní se
prozradilo pouhé taktizování. Komentář je postaven na posměšku k výzvě České školní inspekce, aby
byla za pomoci jednotlivých škol pořízena statistika cikánských
žáků. Podobná statistika by přitom měla být žádoucí
především pro Cikány, neboť na jejím základě by zřejmě
proudily mnohé dotace. Myšleno do lokálního školství a
jednotlivých programů. Na nich by se stavěla celková organizace
školství. Stejně tak až přejdou psychotické mánie momentální
série ministrů školství po
inkluzi ve vzdělávání, bližší zmapovanost cikánských procent v populaci naznačí,
kde bude potřeba zřídit kolik zvláštních škol. A národnostní
poměry v nich coby důsledek POUHÉ zkušenosti několika desetiletí
s četně zastoupeným cikánským elementem v českém/československém
školství – snad není trestné napsat tuto skutečnost. V
neposlední řadě bychom takto konečně získali i relevantnější
pramen pro získání národnostního složení mezi občany ČR,
když už všechna nedávná Sčítání lidu byla nihilisty (tedy
celým mainstreamem) masově zesměšňována a tato svým znevážením
výpovědně diskvalifikována.
Ale jak se u Klaus ml. odhalilo jeho
skutečné ledví, poslední dobou maskované za pozlátko účelového
národovectví? Ohledy na finanční nákladnost celé akce to asi
nebudou. Vždyť pouze ředitel školy požádá třídní učitele o
počet cikánských žáků v jejich třídách, ty prostých
sečtením dají počet Cikánů ve škole a číslo se odešle na
Českou školní inspekci. Obavy o osobní údaje Cikánů taktéž
musí lidskoprávníci odložit, třídní učitel dá řediteli
školy k sečtení a odeslání pouhé jedno- či dvouciferné číslo,
nikoliv identifikační údaje. Zbývá vysvětlení, že dotyčný
je a priori proti národnímu paradigmatu v uvažování. Klaus ml.
tak náhle vypadává z účelového celorodinného statusu kovaných
národovců.
Ještě dodejme určité nedůležitosti,
byť právě ony sloužily Klausovi ml. coby argument proti výzvě
České školní inspekce. Čtenáři mají rádi humor v politice,
což věděl při pohrdání hodnotami nejen hejsek Hašek, ale nyní
i ex-prezidentův potomek. Stačí se vysmívat podružnostem a při
kumulaci výsměchu se dostaví i pohrdnutí stěžejní hodnotou.
Aktuální odsudek se nese v karikování definice: „Za romského
žáka považujeme člověka, který se za něj sám považuje, aniž
by se nutně k této příslušnosti za všech okolností (např. při
sčítání lidu) hlásil, nebo je za takového považován významnou
částí svého okolí na základě skutečných či domnělých
(antropologických, kulturních nebo sociálních) indikátorů.“
Možná definice opravdu není nejlépe
sestavena, ale o to podobným útočníkům vůbec nejde. Oni
nesnesou pomyšlení na to, že tzv. lidstvo se dělí na biologicky
opodstatněné podruhy, jakož i enklávy kulturně diferenciované.
Reakce na podobnou akci je proto lakmusovým papírkem, kdo kde
opravdu stojí!
Žádné komentáře:
Okomentovat